Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

Friidrottstävling

Av Jessica - 30 januari 2010 20:44

Morgonen började väldigt tidigt här hemma hos oss i morse.

Pärs och min väckarklocka ringde kl 06:30 för att vi skulle hinna göra oss klara för avfärd mot Sätrahallen, där Malte skulle ha sin första friidrottstävling. Frukosten förbereddes för intag i bilen.


  


När vi kom fram så skulle Malte vara med i två grenar

60 meter och kula. På 60 meter var det 19 pojkar anmälda och Malte gick till final och där kom han 8:a, så han var jätteduktig. I kula stötte han 3:80 vilket också är jättebra med tanke på att de inte har tränat det speciellt mycket.


  


  


När vi kom hem så började jag med vårt nästa projekt i huset, lilla toaletten. Den är just nu väldigt ful och ”Farbror Pettson” som bodde här innan har ju renoverat på sitt egna lilla speciella sätt. Så det har varit ganska roligt att påbörja rivningen av den. Men det tog stopp efter ett tag då vi inte köpt belifixar….. Så vi kunde ej ta bort toalettstol eller handfat idag, men Bauhaus öppnar kl 9 i morgon bitti, då jag vara där.


  


Kvällen avslutades för de små med att vi tillsammans såg på G Force och myste. Men nu har killarna gått och lagt sig fast klockan inte ens är 9. Det har ju varit en lång dag för de små liven.


  

 
 
Linda

Linda

30 januari 2010 23:41

Jag har nu spanat in ett handfat till vår lilla toa. Fanns i bauhausbladet som kom idag. 795 sek för fyrkantigt fat med skåp och sedan en spegel ovanför- Är det en sån ni ska ha tro?
Hann tyvärr inte baka biskivier till Pär idag ;-) Tveksamt om jag hinner imorgon. Får helt enkelt bli en annan helg :-)

http://linda.ahnell.se

 
Marlie

Marlie

2 februari 2010 22:25

Hej! :) Ja det känns ganska stort och spännande faktiskt :)
Vad menar du med att kunna på i??? :) kram

http://marliie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 30 oktober 2011 21:27

   är här och det blir allt mörkare och mörkare.   Förra året i oktober snöade det redan och det var mycket kallare än vad det är detta är. Hoppas att vi får en fin vinter men lagom mycket kyla och inte så mycket slask.          I början...

Av Jessica - 24 oktober 2011 08:12

Men lusten har inte riktigt infunnit sig. Men nu tänkte jag uppdatera er lite. Kan inte lova att jag kommer att skriva här varje dag eller varje vecka, men jag ska iallafall börja lite igen.   Sommaren har varit här och även försvunnit. Denna s...

Av Jessica - 2 juni 2011 23:45

Oj oj vad tiden springer i väg. Jag har tänkt flera dagar och till och med någon vecka att jag måste sätta mig och skriva i bloggen. Lägga upp lite bilder men sen är det helt plötsligt ny dag och jag har inte gjort det den dagen heller.   Sommare...

Av Jessica - 2 maj 2011 09:05


Nu har påsken kommit och gått. Långfredagen tillbringade vi i Eskilstuna, där Malte hade friidrottstävling. Han deltog i60 meteroch längdhopp. Det blev personbästa på60 meter. Detta var första tävlingen som han genomförde med spikskor, det beror på...

Av Jessica - 14 april 2011 21:37

Nu är jag här igen. Inte lika långt uppehåll som sist. I tisdags var det begravning för gamla farmor Inga. Det var en fin begravning. Men precis som alla begravningar så var det även en jobbig tillställning.   Vad har hänt mer då? Inte så myc...

Ovido - Quiz & Flashcards