Alla inlägg under september 2008

Av Jessica - 29 september 2008 09:49

en hel vecka sedan jag skrev.

Veckan har varit lite upp och ner.


Vännen mår bättre, men det finns fortfarande otroligt många tankar och funderingar kvar. Till dig, det är det ni väljer som är det rätta för er.


Har varit på landet i helgen, faktiskt tog vi det bara lungt, nästan så lungt så att det började krypa i kroppen.

Men skönt var det.


A är fortfarande sjuk - P är hemma idag, tillsammans med badrumsbyggarna. Det river idag. Ska lägga in bilder idag på hur det ser ut idag.


Ha en bra dag

Av Jessica - 23 september 2008 09:18

Mår skit just nu!

Men som många vet, kan jag inte se när nära och kära mår dåligt.

En nära väns liv är just nu i spillror, hon är långt ner i den mörkaste avgrund. I bland kan man se lite hopp.

Hennes närmaste, som litat på och som hon älskar har svikit henne, ljugit för henne.


Jag försöker att finnas där för henne, försöker att sätta ihop henne och de delar av hennes liv som hon inte kan bara släppa, såsom barn, se till att hon äter och sover. Precis som jag sa till hennes mamma, vi (kompisar) har lagt ut en skyddsnät som hon falla ner i när hon behöver och vi fösöker att resa henne upp varje gång som hon faller.


Du, som vet vem det är, jag lider med dig, jag känner delar din sorg, kan aldrig förstå den fullt ut. Jag skulle mer än gärna ta delar av din sorg bara för att göra det mindre tungt för dig. Tänk om jag kunde ta det onda och blåsa bort det åt dig.

 Jag finns ett telefonsamtal bort, ring om det är något. Du vet ju att jag ringer till dig fler gånger varje dag.


Till den andra parten i detta:

Du har satt i gång känslor i mig som jag har så svårt att bemöta.

Du! Jag hatar inte dig som person, men jag hatar det du har gjort.

Jag hatar att du har fått hon att lida, jag hatar att du får dina barn att lida.

Jag hatar att du får hela er familj att må så dåligt.


Men jag vet att det finns så mycket mer, det är ett stort och oförglömligt svek, men precis som hon säger att det finns så mycket mer.

Jag och P försöker att se på detta med öppna ögon, visst jag är partisk, men jag har lovat mig själv att att försöka att inte säga något ont om dig.

Jag hoppas att jag är lika storsint under hela detta kaos.

Av Jessica - 21 september 2008 08:51

I dag fyllde plutten Alfons 2 år.

Tänk att det är två år sedan jag var på förlossningen och fick se mitt andra barn för första gången.

Han var inte direkt vacker. Men han var min. Och du Alfons du hade kämpat så länge och till slut kom du ut till oss.


GRATTIS!!

Av Jessica - 19 september 2008 08:35

Denna vecka har bara sagt swisch så var den förbi.

Inte blir helgen blir inte direkt lugnare.

På söndag fyller A 2år. Min bebis håller på att bli stor.


I kväll kommer Tessan med famij på middag

Lördag blir faktiskt lugn, ska då ta en runda i huset med dammsugare och mopp. Hela huset....

På söndagen så ska det firas, mamma, pappa och Cicci med familje kommer bl a. Det blir mat och sallad, och så  en massa glass förstårs.


Ett par vändor ska det bli sopstationen också med skräp, vagnen ska ut på nätet. Det ska läggas in bilder här, hoppas P får hem sin dator idag så att jag kan sitta i köket och göra det. Trädgårdsmöblerna ska fixas.

Av Jessica - 15 september 2008 20:20

gjorde jag när jag stod och tittade på när M tränade friidrott. Som tur är det bara 2 ggr kvar på ute träningen.

Ska väl helt ärligt säga att jag inte var där hela timmen, jag åkte och veckohandlade under tiden.


I dag kom J hem efter två veckor hemma hos sin mamma. Småsyskonen blir så glada när storebror kommer hem. Sedan känns familjen hel igen. Det känns liksom att något saknas när han inte är här. 


Vi hörs i morgon

Av Jessica - 15 september 2008 08:02

I fredags var jag och en jobbarkompis till en gemensam vän. Vännen förlorade sitt barn midsommarveckan.

TACK A för att du delade med dig. TACK A för att vi fick stötta dig.

Elsa var en otroligt fin tjej, vilken vacker tjej ni har fast hon nu finns hos änglarna. Hon kommer, precis som du sa, att alltid vara hos er.


På lördagen var vi på Gröna Lund, detta ena barnet, M, vill åka allt och lite till, den lilla A ville inte åka något överhuvudtaget. Tänk så det kan bli.

På kvällen kom Tessan och Sebastian hem till oss och middag. Plutten är så söt, tyvärr :=) sover han mesta dels, det är inte ofta man får se hans ögon.


I går söndag så var jag in till jobbet en sväng, sedan med Malte på judo och efter det var jag och fixade mina naglar.

TACK Elin för att du är så snäll som fixar dem, och jag hoppas att du lyssnar och tar till dig lite av vad jag säger.


KRAM

Av Jessica - 12 september 2008 12:21

I dag fick jag det underbara samtalet av Kenny..

Han kan äntligen komma och gjuta golvet i badrummet. Nu börjar jag se en ljusning på detta.

Kanske vi har ett badrum innan julen iallafall. Tänk att få bada i badkaret och bara ligga där och ha det skönt.

Men det är ju inte rikgtigt klart ännu, men det händer saker.



KRAM

Av Jessica - 12 september 2008 09:32

lade ut några mattips på bloggen.


Men här kommer ett recept som jag gjorde igår.


4 portioner fiskfileér (tinade)

2 dl creme fraiche

2 msk stenbitsrom

2 dl räkor

knippe gräslök.

Röd parika


Blanda creme fraiche , rom och gräslök.

Lägg fisk fileérna i en smord ungsform, lägg räkor och röd paprika på fisk fileérna.

Bred på creme fraiche röran.

In i ugnen till det får fin färg.

Serva med kokt potatis och sallad.


Barnen åt detta med stor glädje. Det är ju lite udda med M, han älskar nämligen fisk. Det och pannkakor är den maten som han tycker bäst om.

Ovido - Quiz & Flashcards