Alla inlägg under februari 2010

Av Jessica - 19 februari 2010 21:03

I dag hämtade Pär och killarna mig nere i Kungsängens Centrum.

När jag hoppar in i bilen så säger jag:

J: Hej barn, mår ni bra

A: Vi är inga barn, vi är män

 

Vi skrattade gott - ibland undrar man ju vart de får allt i från.

 

 

Av Jessica - 16 februari 2010 23:48

Vad händer hemma hos oss då??

Det är just nu ganska mycket som händer, men ändå inte.

Just nu så har vi lite bekymmer med bilen, men har tagit beslut att vi ska besikta den ialla fall och få se hur det går. Mätarna fungerar ibland och ibland inte. Så de kommer med allsannolikhet inte funka den dagen vi ska besikta bilen.

TACK TOBBE för att du tagit dig tid med bilen.


Jag har varit och tränat tre ggr på Kick'nbox och har alltid en härlig träningsvärk, men den blir lättare att handskas med varje gång.


Pär har varit hemma med Alfons ons, tor och fredag båda två har varit ganska sänkta men inte helt däckade. Men nu är vi tillbaka i vanliga rutiner igen.


  

Barnen mår som sagt ganska bra. Malte har tappat båda sina framtänder så nu väntar han på att de andra ska komma fram.

Alfons han chockar oss lite då och då, idag kom en till sådan sak.


Lite bakgrundshistoria först:

Alfons har lite toalettskräck, varit väldigt rädd att ramla ner.   Vi har här hemma inte gjort så stor sak av det, han blir mogen när han blir det. På dagis har det varit pottan som gäller och det funkar bra.

I måndags när jag hämtade så berättade de att han hade fått börjat att gå på toaletten där, p g a att han går på pottan utan att säga till att han varit där. Vilket leder till att andra barn har hällt ut innehållet i pottan på golvet....Kanske ine så roligt.

 

I dag när han skulle gå och sova så var det dags att gå på pottan, då säger han idag vill jag gå på toaletten, och där sätter han sig och kissar precis som det har han gjort hela tiden.  

Av Jessica - 10 februari 2010 07:28

I dag har vi varit på vår respektive platser. Alfons är ganska förkyld, men det har gått bra på dagis, fast idag så är Alfons och Pär hemma båda två lite förkylda men vi ska försöka att mota Olle igrind tänkte vi..


I går när jag åkte hem från jobbet så var jag så trött. Ville bara åka hem och sova. Kom på när det var typ 2 minuster kvar innan jag var hemma att jag skulle åka till soptippen med allt som ligger i hallen. Försökte på alla sätt att skjuta det på framtiden eller få Pär att göra det men det gick inte riktigt. Så jag fick vackert ge mig iväg med allt bråte. Jobbigt men ack så skönt när det var borta.


Grannen var även in och tittade på våra "krosskador", vi kommer att sätta upp en gipsskiva över hålet.


  


Ha en bra dag

KRAM 

Av Jessica - 8 februari 2010 22:10


Det finns ganska mycket snö där uppe, vi har mycket snö men de har mer.


Alfons har för första gången åkt spark, det var ganska roligt tyckte han.

Vi var även och besökte Annika och Tomas, lika trevligt som vanligt.


I går kväll var jag till Nettan och Tobbe, där lagade T bilen till oss. Tänk att vi dragit oss i ett år för att fixa den och när vi väl gör det så tar det 30 min…..


I kväll så har jag och Pär fortsatt att riva på lilla toaletten, precis som vanligt när vi river här hos oss så får man en massa överraskningar.

När vi tog ner taket så hittade vi ett väldigt fint trätak, som nu kommer att vitmålas.

En annan sak som inte var riktigt lika rolig var att den bakre gipsväggen hade ”krosskador”. Så den gipsskivan måste bytas.


Just nu ser toaletten ut så här....


  


Den blir mycket större också nu när vi plockar ner alla de olika lagren som finns på väggen.


KRAM

Av Jessica - 3 februari 2010 07:56

Nu är det redan onsdag, vad har hänt här då....


Malte hade en utflykt i måndags till Konserthuset på grund av att det inte fanns el till pendeltåget kunde de inte åka. I går hade han bad med skolan och de kunde de iallafall utföra. Tänk vad lokaltrafiken kan ställa till det.


Alfons är den här hemma som klarat sig från magsjuka, peppar peppar ta i trä. vill inte att han ska få magsjuka nu när han precis har blivit torr. Han är så himla duktig när det gäller att gå på pottan. Fram till idag har det bara hänt en olycka, man kan säga att han var redo för detta.


Renoveringen av lilla toaletten går sakta men säkert framåt. Måste ta mig till Bauhaus för att köpa lite saker. Ska ta bort lite panel imorgon när jag och Pär är hemma samtidigt, måste nämligen koppla ur strömmen en stund.

Sen nästa vecka måste vi till återvinningsstationen med allt som ska tid.


Nä, nu måste jag resa på mig och ta fram dammsugaren och dra en repa innnan jag tar mig till jobbet för att jobba kväll. Så jag kommer hem vid 21 i kväll.


KRAMAR

Jessisa

Ovido - Quiz & Flashcards