Alla inlägg under februari 2009

Av Jessica - 26 februari 2009 14:56

Egna MCNuggets


4 pers

 4 kycklingfileér

2 ägg

2 krm svartpeppar

1 klyfta vitlök

2 krm senap


2,5 dl krossade cornflakes


Gör så här:


Skär varje file i fem delar

Blanda alla ingredienser utom flingor till en jämn smet

Doppa köttbitarna i smeten och rulla i krosset

Stek i ugnen på 175 gr i ca 10-15 minuter

Servera med grönsaker och några kalla såser.


Av Jessica - 22 februari 2009 22:58

en ny arbetsvecka.

Denna vecka är extra jobbigat då P och småbarnen är hemma då de har sportlov. J har åkt på läger och kommer hem på lördag.


Men jag får ju vara glad över att veckan är kort, vi ska till ÅBO på torsdag med Annika och Tomas. Det ska bli kul att åka, även om det blir en lite annorlunda resa då vi åker med barnen. Det är alltid kul att göra något nytt



 


I dag har det som vanligt varit judo, alla fyra åkte denna gång då vi bestämt att vi skulle till IKEA och Bauhaus.

Vi har börjat att strukturera upp vårt hem här.

Men tror ni att vi kom i håg att köpa det vi åkte in på Bauhaus för att köpa???

NEJ, så nu får jag åka in där i morgon efter jobbet och köpa det.

Hyllor till tvättstugen för att det som är på golvet ska försvinna.


Men som vanligt går det inte så fort här hemma, men det blir ju klart någongång och vi har ju inte tänkt att flytta ännu på några år. Det är bra att ha något att göra under tiden som vi bor här eller????


KRAM

Av Jessica - 16 februari 2009 08:21

GRATTIS ANNIKA PÅ FÖDELSEDAGEN!!



Hoppas att du får en bra dag!


Idag gör jag min sista dag på min avdelning, det känns OK. I morgon börjar jag det nya jobbet. Men måndagen kunde ju ha börjat bättre, tåget går sönder, kommer försent till jobbet......


Ha enbra dag alla

KRAM 






Av Jessica - 15 februari 2009 11:21

men inte hemma hos oss.


 


Varje söndag så är det judo för M i Vällingby, då passar jag på att göra lite saker under tiden. Brukar passa på att gå eller jogga under den timmen men idag så ska jag åka till bowlinghallen för att hämta J:s bowlingskott.


M har blivit lovad att han ska få åka till Toys R' us för att titta på lite leksaker, sedan ska det ätas lunch



Sedan ska vi hem till Cicci och Andreas på ljusparty med ljus från




Tycker om deras ljus, och dofter eftersom de inte doftar så otroligt starkt som många andra doftljus gör.


Ha en bra dag

Av Jessica - 14 februari 2009 23:34

Jag trodde att H E A T, Amy Dimond, Måns, Contrytjejerna och Jennifer Brown skulle gå vidare i första omgången 4 av 5 är ganska bra.


Sedan såg nog mest till att H E A T och Måns skulle få vidare. Ja se visst hade jag rätt.


Nu sitter vi och tittar på:



 


Det är ganska bra, men det blir en  massa funderingar på vart i Blackeberg de är någonstans. Det blir ju inte lättare av att inte hela filmen är inspelad där. Men vem har sagt att det ska vara lätt.



Hoppas att alla har haft en bra "Alla hjärtans dag!


KRAM

Jessisa 







Av Jessica - 14 februari 2009 09:24

Ha en bra dag alla min nära och kära.

En del av er kommer att finnas hos oss under kvällen.






Av Jessica - 13 februari 2009 09:52

ska jag gladeligen lämna i dag.

-1,2 kg JIPPIE. Är så himla nöjd.



I dag är det första dagen på länge som vi alla är där vi borde vara under en normal arbetsdag.

A var glad för att gå till Dagis, M var påklädd och färdig väldigt tidigt idag. P ska köra ett friskis pass tillsammans med jobbarkompisar efter avslutad arbetsdag. Den enda som inte var riktigt glad för att gå till skolan var nog J, men det berodde på att det var någonslags Jippo dag idag.


Nu var det inte så att jag slutade idag, utan det har blivit framflyttat en dag så jag och en tjej till på avdelningen gör vår sista dag på tisdag.


Det var ganska skönt att få en dag till på den "gamla" platsen. Man har ju en massa saker som ska med till den nya.


Ha en bra dag

KRAM

Jessisa


Av Jessica - 12 februari 2009 20:35

jag har fått en av de tjänster jag har sökt.

Det är på företagets kreditavd. det är ett vik. där så jag kan känna efter om jag skulle vilja jobba där på en fast tjänst. Den som lever får se vad som händer där.


På mitt jobb så är det snabba puckar som gäller, jag börjat där redan på måndag. Så jag ska gå till jobbet i morgon bl a för att säga hej ag till mina "gamla" kollegor. Nu är det inte så att jag ska flytta direkt långt, jag ska inte ens byta våningsplan. Men nya jikkegor ska jag få iallafall-


Så nu ska det bakas lite kladdmuffins tills i morgon.


KRAM

Ovido - Quiz & Flashcards