Alla inlägg under december 2008

Av Jessica - 30 december 2008 08:14

Tänker på dig i dag Anette!

Många kramar till dig och din familj. 


Hade så otoligt svårt att somna igår, låg och läste fram till kl 00,30. Kan bara säga att ögonen och kroppen inte var riktigt överens med väckarklockan i morse.

Tog bilen till Spånga, då jag ska till P:s

"gamlafarmor" för att äta middag idag, sedan bär det av hemmåt för att packa inför resan i morgon upp till Dalarna och familjen. Oj vad jag längtar efter dem.


Var till Vällingby och handlade byxor och tröja igår, äntligen lite kläder

Till Nettan och fikade en snabbis, TACK för kaffet och blomman.....

Tog en promenad, kallt så in i vassen, men skönt.

Städa av husets nedervånging, medan maten var i mikron....

Badade också för att tina upp benen efter promenaden.

Och inte att förglömma detta eviga tvättande, men i dag blir tvätt korgen tom, för att fyllas på torsdag igen.


Ha en bra dag

KRAM



Av Jessica - 29 december 2008 09:56

julhelgen har gått förbi och det var en skön helg med väldigt lite måsten.


Tomten kom och barnen blev glada och tyckte om julklapparna de fått.


På Annandagen åkte vi till Dalarna och var hos mamma och pappa, jag fick lämna de tre herrarna och J följde med mig hem. Jag har ju två dagars arbete framför mig. Men jag tycker att det är ganska skönt att jobba dessa dagar.

På onsdag åker jag upp igen för att fira nyår hos Annika och Tomas.

Av Jessica - 18 december 2008 14:15

jul är vi nu.


A har varit på dagis i tre dagar och det verkar som om han kommer att kunna gå hela denna vecka - om han blir sjuk i natt så får han följa med P till jobbet i morgon.


I morgon är även min sista arbetsdag före julafton. Jag kommer faktiskt att vara ledig en hel vecka. Sedan är det två dagars arbete, men jag tycker att det är ganska trevligt att jobba mellandagarna så det gör inget. Familjen kommer att vara kvar i Dalarna när jag ska hem för att jobba så jag ska till och med få vara barnledig ett par dagar.


KRAM


Av Jessica - 15 december 2008 08:02

A är mycket bättre, men han har fruktansvärd hosta på nätterna så han inte får sova. I går somnade han kl17:15 och sov till kl 7:30 nu på morgonen. Men han har hostat bra. I morgon ska han gå till dagis, nu är det bara 4 dagar kvar till jullovet.


I helgen har vi gjort ett pepparkakshus, det var jätteroligt, eftersom vi gjorde ritningar och det själva. Till och med fönster lyckades vi få med:



På bilden nedan kan man se hur stort det blev


Av Jessica - 11 december 2008 08:32

julafton.

Vi är ju faktiskt för en gång skull väldigt förberedda på denna julafton.

Det som inte stämmer in i bilden är att Alfons fortfarande är sjuk, han har nu gått på pencellin i fyra dagar och det har tagit ner febern något, men inte helt, hans ögon rinner fortfarande och hostan är likson inte att leka med under nätterna.


Så i morgon är det dags för mig att vara hemma, eftersom P nu varit hemma i 2 dagar.


KRAM

Av Jessica - 8 december 2008 07:38

Sitter just nu i soffan tillsammans med Alfons.

Jag tycker att han är bättre, men han hostar väldigt och det låter jättejobbigt. Febern finns ju kvar den med, kladdet i ögat med, men det är bättre.....


I går när vi var hos doktorn så skulle hon skriva ut Bricanyl till Alfons men innan sa hon:

" Men ni som är småbarnsföräldrar har väl det redan hemma"

Jag och P tittade på varandra och skakade sedan på huvudet.

Alfons har varit till doktorn en gång tidigare i sitt liv, om man inte räknar läkarbesöken på BVC förstårs.


Men vår fråga är har alla småbarnsföräldrar Bricanyl hemma? Eller tror de bara att alla har det hemma?


KRAM

Av Jessica - 7 december 2008 19:03

I dag har Malte fått sitt gula bälte på judon. Han var jättestolt.

Men framför allt märkte mamma en väldigt stor skillnad på hans träning eftersom jag inte varit där på 3 veckor.

Han var jätteduktig och gör saker som en annan inte kan tänka sig att han ska klara av.

Efter det blev det ett läkarbesök med Alfons som fortfarande inte är friskt, hans feber kommer tillbaka när Ipren:et går ur kroppen. Han var på väg att få öroninflammation och ögoninflammation. Så nu är det pencellin som gäller och jag kommer även att vara hemma från jobbet IGEN.


KRAM

Av Jessica - 6 december 2008 23:02

Alfons blir inte bättre, så fort de febernedsättande tabletterna slutar att verka så kommer febern tillbaka.

Det verkar nästan så att den blir högre och högre för varje gång. Sist när vi tog den var den 40.4


Väntar faktiskt på att tabletterna ska börja att verka nu att vi kan gå och lägga oss. Hostan är inte så rolig den heller. I morgon ska vi försöka att få tid hos en läkare om inte febern visar lite mer humana grad antal. Måste även få lite salva till hans öga, som antagligen är drabbat av en ögoninflammation, men det är svart att säga nu  när han är så dålig.


Så tyvärr Tessan vekar det som om vi inte kan komma på middag hela familjen, men kanske några kommer - har inte pratat med P om det ännu, vill veta hur A mår i morgon.


Morgondagen bjuder på att jag har jouren, Malte har judouppvisning och han ska även få ett nytt bälte efter att ha klarat av uppvisningen. Sedan får vi hoppas att vi får en läkartid. Sedan vet jag inte vad söndagen ska sysselsättas med.


KRAM

Jessisa


Här nedan ser ni ett kort på våra gullungar!


Ovido - Quiz & Flashcards