Alla inlägg under november 2008

Av Jessica - 27 november 2008 21:18


Bakat en mjuksockerkaka,

rullat köttbullar, och sedan har P stekt dem.


Ni får ursäkta att bilderna har ganska dålig kvalite, måste börja ta dem med vanliga kameran istället.



Ska nu gå och sätt upp julgardinerna i köket tror jag....... Eller så får det vänta tills i morgon. Vi får se hur det blir.


Kram

Jessisa

Av Jessica - 25 november 2008 13:42

Det har gått bra med vikten.

Det är +/- 0, men det är bra p g a mens. Men jag brukar ju gå upp när jag har den så det är ju väldigt positiva siffror.


I helgen har det snöat, snöat och snöat.

Våra kära vänner Linda och Tomas var över till oss på skaldjursafton.

Denna kvällen så frossar vi i skaldjur, oj vad vi åt.

Det serverades:

2 krabbor

3 hummrar

2.4 kg räkor (både vanliga och rökta)

1 kg kräftor


Vi satt vi matbordet i 3.5 timmar och det var så otrpligt gott. Nu gör vi bara detta 1 gång per år så då får det gå.


Tessan:

Jag ska skriva in våra matsedlar härdanefter.


Kramar

Jessica

Av Jessica - 17 november 2008 10:15

.....Viktrapporten.


1,1 kg den första veckan.

Av Jessica - 17 november 2008 10:05

i en flygande fart.

Fredagen var lugn, vi var bara hemma och tog det lungt och hade mysigt familjen.

Lördagen blev det lite mer fart och fläkt då H och S skulle vara hos oss medan föräldrarna gick på "Footlose" och sedan kom de stannade hela familjen hos oss över natten.

1:a inbjudan till nyår kom också med dem. TACK


Söndagen blev lite fartfylld den med.

Malte och jag på judo, hem P byter däck på bilen, till Nettan på ljusparty och sedan hem för att somna i soffan.....

Efter judon fick jag ett SMS från P: "Kul att byta däck i det ymiga snöväder". jag fattade ingenting för i Vällingby var det regn men ju längre ut mot oss vi kom destomer snö. Väl hemma, 20 minuter senare, så var det vitt på backen.

Av Jessica - 11 november 2008 14:25

Det är otroligt skönt att få jobba igen. Visst är det mysigt att få vara hemma med A men till slut blir man faktiskt ganska sugen på att prata med vuxna människor.


Det hade gått bra för A på dagis igår,han hade verkligen haft roligt sa de.


Men ska väl också erkänna att just nu så är det väldigt mycket jul i mitt huvud, vad ska bakas, vad ska pyntas, julklappslistan är nästan klar, bara inköpen kvar, (men förhoppningsvis så kan jag göra dem på en ledig eftermiddag).

Egentligen är det mycket mer angelägnare saker som ska fixas, vinterdäck på bilen, se till att få huset genomstädat och putsa fönstren........Men det är inte lika roligt som julen.

På söndag är det ljusparty och dags för inköp av julljusen.

Om två veckor är det 1:a advent och det ska bli så mysigt.


Det går neråt med vikten också, sakta men säkert (hoppas jag). Har ju faktiskt slutat att små äta framför TV:n vilket har varit min otroliga last. Nu dricks det mest The där faktiskt, dragit ner på kaffe konsumtionen har jag också gjort. Försöker att äta rätt, är det ingen "bra" mat så tar jag mindre och fyller på med sallad.

Men viktrapport kommer på måndag den 17 november

Av Jessica - 7 november 2008 07:22

men nu har vi varit hemma i 4 dagar och A blir inte bättre kan jag säga.

Förkylningen är värre, hostan är värre och nu har han feber också.....


Är det någon som har en säng över... För jag har en jobbig 7 åring över, vet inte vart dennna JOBBIGA 7 åring kom ifrån. Men en dag var han bara här, en som ska provocera alla, se hur långt man kan gå innan man får skäll.

Fast man vet att detta har med utvecklingen att göra så är det väldigt jobbigt när det är så här. Man får verkligen intala sig att det går över snart.


I dag är fredag och filmkväll hemma hos oss, vilket betyder att S och R kommer på middag och vi ser film, oftas brukar jag somna innan filmen är slut och de fortsätter att titta på film. Middag som vanligt blir TACOPAJ.


Men han är ganska söt min 7 åring i allafall, kan säga att efter att denna bild är tagen har han vuxit jättemycket. Ser mycket mognare ut i ansiktet nu.


Av Jessica - 6 november 2008 07:56

har man en biltokig kille så får man leka med bilar varje dag.

Bilarna kör framåt och de bakcar och när de är uppställda på rad så ska man räkna dem.... Och A vet att efter 5 kommer 6. Så lite inlärning är det också.



I går var vi till IKEA och gjorde en snabbrunda för att se om A ev orkade att gå till Dagis, men det var hemskt för honom så vi sprang bara igenom affären. Så då bestämde vi att A ska få vara hemma hela veckan så att han verkligen ska bli frisk och förhoppningsvis kommer han att vara frisk under en längre tid efter detta.


Ha en bra resa Nettan och se till att pappa kör försiktigt. Själv sitter jag här i soffan med en kaffekopp, datorn och en snorig son.


KRAM

Av Jessica - 5 november 2008 11:44

I morse vägde jag mig....

Ingen rolig erfarenhet, men en tankeställare. Beslutet kom gemensamt med P så nu ska vi köra här hemma med nyttigare mat.


I dag fram till lunch har jag ätit:

Frukost:

1 smörgås

Skinkskiva

Paprika

The


Mellanmål

Morot

1 glas vanilj yoghurt 2%


Lunch

Heta räkor Ett super enkelt recept som jag har snott idén från VV.

 HETA RÄKOR

1 dltomater krossade, konserv med lag Häll i Katrull (gärna med vitlök) 0.5 dllättcreme fraiche Häll i tomaterna, låt koka upp 1 dlpurjolök Hacka lägg i det kokande tomatröran 0.5 stpaprika röd Strimlas, läggs i tillsammans med purjo 120 gramräkor Läggs i precis innan servering 1 dl

ris kokt med salt Serveras till



Middagen idag blir intagen på MAX... Bra restauran första dagen va???

Men de har sallader där som jag får ta istället för en hamburgare.


KRAM


Ovido - Quiz & Flashcards