Alla inlägg under oktober 2008

Av Jessica - 31 oktober 2008 23:26

Nu har mina gäster gått hem, det var otroligt trevligt.Lite vin och lite ost.


Barnen har skött sig exemplariskt, A somnade i sin säng som vanligt, de strörre grabbarna gick och lade sig och inget tjafs, de bara somnade t o m mina gäster var imponerade att de somnade som stillsamt.


MEN HÄR ÄR DE BILDERNA PÅ MITT BADRUM:



Fint va? Jag har inte riktigt hunnit med att ställa in alla saker ännu, men det kommer. På bilden nedan ser ni att det inte riktigt klart, för er som är uppmärksamma ser ni det även på bilden ovan då det saknas blandare i handfatet.



Nu är det dags att gå och lägga sig, för snart ska väl A vakna för att det är morgon.

P har det bra på Gotland och det är tomt här hemma utan honom. Men det är bra att vara ifrån varandra också så man kommer i håg hur mycket man saknar och uppskattar den andra partnern.


KRAM

Jessisa


KRAM

Av Jessica - 31 oktober 2008 11:06

Jag duschvadade i mitt nya badkar.

Det är inte riktigt klart i badrummet, toaletten är inte dit satt och det saknas blandare i handfatet, men det kommer att monteras dit i dag.


I morgon formiddag ska barnen få bada... Det är ju bara att hoppas att A inte har blivit alltför vattenrädd under tiden som det varit den eländiga duschen i tvättstugan. I natt ska jag lägga in bilder här för er att titta på.


Kvällen kommer att tillbringas med att M, Sebbe och Hampe ska gå ut och knacka dörr. Sedan kommer två av mina jobbar kompisar över och dricker lite vin och myser.


Vi hörs senare.

KRAM

Av Jessica - 30 oktober 2008 08:56

gick i konkurs i går.

Detta medförde en otroligt jävlig dag på jobbet. Men det är ju roligare när det händer saker än att det inte händer något på jobbet.


Men Sterling har enligt min mening varit ganksa fula, eftersom de har bokat biljetter till sina kunder kl 22:00 på tisdagkväll.


I dag så har vi utgång med jobbet, vi ska ut och äta. Det ska bli trevligt ska till "Tvärsöver" och äta spansk tapas.


Jessica

Av Jessica - 26 oktober 2008 09:28

klockorna funkar inte riktigt så bra när man har barn.

I morse vaknade både A och M kl 07,00 och det var väl bara att inse att det var dags för en av oss att gå upp. P gick upp med barnen, snart insåg vi ju att klockan bara var 06:00.


A har för första natten sovit i sitt eget rum i sin egna säng. Det har funkat väldigt bra faktiskt. Han sov hela natten och kom inte över till oss.


Även middagen har hans sovit i sin egen säng, det går också bra. Han har blivit så stor lilla killen.


KRAM


Av Jessica - 25 oktober 2008 07:40

blev det idag. A vaknade och låg och sjöng i sängen. Efter ett började han prata om Stora hästar.... Tror att jag ska ta honom till stallet och visa honom hästarna, för han är otroligt intresserad av dem, lika är det med trähästen som står vid Solvalla.


I dag är det städdag här i samfälligheten, det är lite turbulent i vår förening för tillfället och d et ska bli intressant och se om det nämns något om det idag. Men vi verkar ju få fint vänder iallafall. Sen tror jag att vi kommer att provisoriskt kommer att göra i ordning A:s rum. Det kommer ju inte att bli rustas nu eftersom vi måste börja med hallen på nedervåningen för att det ska gå att göra klart.


Ha en bra dag alla


KRAM

Jessisa

Av Jessica - 23 oktober 2008 08:24

er att läsa Pernilla Wahlgrens Blogg.

http://www.mama.nu/blogg/pernillas-blogg/


Hon är väldigt personlig och rolig. Kan säga att hon förgyller mina mornar på jobbet med nytt inlägg varje dag. Skrattar gott.


Jessica

Av Jessica - 21 oktober 2008 20:37

Efter samtal med Tessan idag så kom vi överens om att hon och barnen skulle komma och äta middag hos oss.

Sagt och gjort vid 17 tiden kommer de, hon lämnar in barnen för att hon är tvungen att gå tillbaka till bilen. När hon kommer tillbaka så säger hon lite försynt:

T: Har du mat till 4 st till?

J: Vilka är det som kommer,?

T Jag har glömt att syrran med familj skulle komma och fira Emma idag, så jag bjöd hit dom på middag. Men de har fikabröd med sig själva.


Eftersom jag älskar att ha folk hemma så var det bara trevligt. Så istället för två vuxna och två barn som vi skulle ha varit idag blev vi 5 vuxna och 6 stycken barn.

Men vad trevligt det var.

Så detta får vi göra om igen.


KRAM

Av Jessica - 21 oktober 2008 08:10

då verkar det som om badrummet snart ska vara klart.

Vi målade taket i helgen och det blev väl så där, få ta ett varv till där efter att det är klart.


Längtar efter att få sätta ner A i badkaret och se om han tycker att det är bättre än att duscha, vilket han verkligen hatar just nu. Men kan ju också så säga att nu blir det att leva snålt ett tag, men men vi har ett fint badrum.


Ramlade uppför trappen igår och gjorde ju illa ryggen natruligtvis, men det känns ganksa bra nu faktiskt. Hoppas att det inte blir något allvarligt.


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards