Alla inlägg under augusti 2010

Av Jessica - 23 augusti 2010 21:44

Men tiden springer liksom i väg just nu känns det som.


Nu har vi kommit tillbaka till vardagen igen. Alfons har börjat på dagis, bytt avdelning och personal. Han tar det med ro, tycker att det är roligt att gå till dagis fortfarande.


  

Malte har börjat trean och även han bytt lärare. Han tycker att den nya läraren är bra. En lugn, norrländsk man, det passar bra.


  


Jag och Pär är också tillbaka. Jag har kommit in jobbandet igen - men en sak som har hänt är att jag har börjat att träna och får faktiskt till det 3-4 dagar i veckan. Är så himla nöjd med mig själv och mitt sällskap på gymmmet.


I helgen ska vi till Avesta och fira pappas födelsedag. Ska även baka lite till det i veckan. På onsdag ska jag hämta en liten röd bil som ska ta mig och grabbarna till Dalarna på torsdag efter jobbet.


  

Av Jessica - 9 augusti 2010 21:23

och attans vad trött jag blev efter lunch. Som tur var jobbade jag bara till 15. I morgon blir det värre då är det dags att jobba till 17.


Tänkte visa lite bilder från igår, men såg att kameran inte hade varit så aktiv, men en bild på legobyggande kan ni få:


  


Sen har jag ju lovat bilder på mitt stol projekt:


Före


  


Efter


  

Av Jessica - 8 augusti 2010 21:29

Tänk att det är 9 år sedan världens bästa Malte bestömde sig för att komma till världen.

 

Dagen har innehållit städning, bakning och matlagning. Malte har öppnat paket och efter det satt han pch byggde lego nästan hela dagen. Vid 16 kom farmor och farfar med farbröder och faster. När alla gått hem fick han ett paket till och det innehöll ett Nintendo DSI och nu har kvällen bestått av spelande.


De sista dagarna har jag utfört mitt projekt med att måla om de vinröda kokstolarna vita och byte sits. Jonathan fick äran och att skruva ihop dem. Jag blev väldigt nöjd med dem. Nu ska nästa projekt påbörjas, köksoffan ska även den få ny fin vit färg. Men dt får vänta några dagar. Den måste ju tömmas först och det som ligger i ska få en fin plats någon annanstans.


I morgon börjar den första arbetsveckan igen, och faktiskt känns det ok. Det måste bero på att vädret inte har varit det bästa den sista veckan.


KRAM

Av Jessica - 2 augusti 2010 23:09

I dag har vi kommit hem efter att ha varit i Avesta och hjälpt mamma och pappa med att riva ett förråd.

Det var välspikat kan jag säga. En massa bräder blev det.


  



Vi hann inte riktigt bli klara innan vi åkte hem. Golvreglarna ligger kvar, men det får bli ett senare projekt.


När vi var i Avesta var i och hälsade på hos Annika och Tomas och fick som vanligt väldigt god mat. TACK för mat och gott sällskap.


Ola med familj var ner till mamma och pappa och hälsade på lika trevligt som vanligt.

Kent följde med hem till Kungsängen över natten, på vägen hem stannade vi till på Max i Enköping och åt middag.


I morgon ska vi till Södertälje för att hjälpa Jonathan att få ett pass. Den 14:e ska han resa till Makidonien.


Till sist, pappa här kommer bilder från toaletten. Klickar du på bilderna blir de större.


    



Ovido - Quiz & Flashcards