Direktlänk till inlägg 16 januari 2009

I går

Av Jessica - 16 januari 2009 08:19

Var jag och besikta bilen.

Jag har nog inte berättat här hur våran bil har varit de senaste månaderna.

När man är ute och kör så helt plötsligt så går varvräknare, hastighetsmätaren och tankmätaren ner i noll. (undrar om polisen tror på en om man säger att man bara körde i noll) Eftersom dessa mätare är ganska viktiga när man kör, så trodde jag att nu får vi körförbud på bilen.


Åkte hemifrån 1 timme och 10 minuter  innan jag skulle vara där, skulle ju tvätta bilen också. kommer ner till OK och ser att det en bil kör in i tvätten och en väntar. BRA då tar det inte så lång tid.... Jo det gör det. Men under tiden så kontrollerar jag säkringarna på bilen och byter en. JIPPIE mätarna fungerar. Kör in i tvätten och inser redan där att jag kommer inte att hinna i tid. Kan inte göra så mycket... Tvättprogrammet tar 10 minuter.


Men nu har nästa problem uppstått med mätarna på bilen, när man slår av bilen slås klockan och trippmätaren också av. HUR F-N kan det komma sig.

I allafall så går bilen igenom, med en anmärkning, ska byta bromsarna.


Sedan åker jag till Tessan och får en super god lunch, som självklart är VV beräknad.


Efter det så åker jag till Råcksta kapell och lämnar blommor till begravningen av Bojan (Tessan mormor).

TACK FÖR ALLA GLADA MINNEN OCH ALLA SKRATT BOJAN!!


Kram

 
 
Ingen bild

Anette

16 januari 2009 10:31

Grattis till dig, Jessica! Bra jobbat med kost och prommisar - kul att du får så snabba resultat!

 
Nettan

Nettan

16 januari 2009 21:25

TESSAN!!!

Eftersom jag inte har ditt nummer och du INTE har nån blogg (som jag tycker du ska skaffa) så skriver jag till dig här.

TUUUUUUUUSEN TACK för "grejen", vet inte vad jag skall kalla den... Den passar PERFEKT i mitt nya vardagsrum!!!!!!!!
Är super glad för den!!!

Och du världens bästa, snällaste, vackraste...Jessisa, NU behöver jag bara nån som syr en dyna till den ;)

Puss å kraaaaaam

http://www.skorpan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 30 oktober 2011 21:27

   är här och det blir allt mörkare och mörkare.   Förra året i oktober snöade det redan och det var mycket kallare än vad det är detta är. Hoppas att vi får en fin vinter men lagom mycket kyla och inte så mycket slask.          I början...

Av Jessica - 24 oktober 2011 08:12

Men lusten har inte riktigt infunnit sig. Men nu tänkte jag uppdatera er lite. Kan inte lova att jag kommer att skriva här varje dag eller varje vecka, men jag ska iallafall börja lite igen.   Sommaren har varit här och även försvunnit. Denna s...

Av Jessica - 2 juni 2011 23:45

Oj oj vad tiden springer i väg. Jag har tänkt flera dagar och till och med någon vecka att jag måste sätta mig och skriva i bloggen. Lägga upp lite bilder men sen är det helt plötsligt ny dag och jag har inte gjort det den dagen heller.   Sommare...

Av Jessica - 2 maj 2011 09:05


Nu har påsken kommit och gått. Långfredagen tillbringade vi i Eskilstuna, där Malte hade friidrottstävling. Han deltog i60 meteroch längdhopp. Det blev personbästa på60 meter. Detta var första tävlingen som han genomförde med spikskor, det beror på...

Av Jessica - 14 april 2011 21:37

Nu är jag här igen. Inte lika långt uppehåll som sist. I tisdags var det begravning för gamla farmor Inga. Det var en fin begravning. Men precis som alla begravningar så var det även en jobbig tillställning.   Vad har hänt mer då? Inte så myc...

Ovido - Quiz & Flashcards