Alla inlägg under januari 2009

Av Jessica - 30 januari 2009 09:06

Det blev ett minus på -0,2 denna vecka på hemma vågen.

Kan ju meddela lite smygande att vågen på VV var roligare, men så är det.


Snart är det helg och det ska bli så skönt.

Har iofs jouren på jobbet, men det är inte betungande.

I kväll ska jag på MeandI party med Tessan. Men innan det kommer hon ev och äter middag med oss.


P ska på begravning i dag. En kompis som har gått bort.


Ha en bra dag

Jessica

Av Jessica - 29 januari 2009 17:33

Nu till ett roligare inlägg.

Jag har vägt mig hos VV i dag och det ser lovande ut för morgondagen vägning.

Ska även gå ut på en promenad med A och Charlie senare.


KRAM

Av Jessica - 29 januari 2009 17:20

något. Jag hann väl inte mer än skriva in i bloggen i går att det bara var två dagar kvar tills jag hade jobbat en hel månad så ringde de från skolan.

M hade fortfarande löss, ¨så det var bara att bege sig hemåt.


Nu är han behandlad och jag har haft en samtal med skolan.

Varför?

Jo igår när jag kom och hämtade satt fröken i klassrummet och rättade böcker. När jag knackar på så visade hon att M satt i mediateket (en korridor, med massa bord och stolar, där barnen sitter om de behöver lugn och ro). Han sitter och äter här. Då berättar hon att M inte hade fått följa med till lunchen utan fått suttit kvar i klassrummet, sedan när hon kom tillbaka och jag inte kommit ännu så gick hon och hämtade mat till honom. Därefter satte hon honom i Mediateket. När vi öppnar dörren där så går det en massa andra elever förbi.

M sa väl inte så mycket om det där, mer än att de andra barnen tittade när jag åt idag.


I dag på jobbet blev jag mer och mer frustrerad över detta. Så jag pratade med fritidsledaren först. Som lite fint försökte säga att "De andra barnen visste ju inte varför han satt där och åt." Nej det kanske de inte gjorde med M visste det och han kanske trodde att de tittade på honom p g a att han hade löss.

Fröken vissde väl att hon förståd vad jag menade, men sedan kläcker hon ur sig...... Ja jag hade ju inte behövt ge honom mat".

Då blev jag väldigt irriterad över detta, och informerade fröken om M inte hade fått mat så hade det lett i ett mail till rekotrn och inte bara ett samtal med henne.

Till slut säger hon att hon förstår vad det är jag menar och ber om ursäkt


Av Jessica - 28 januari 2009 09:27

och attans vad snabbt veckan har gått.


Nu är det 2 dagar var att jobba under jaunari månad. Och en annan sak om jag får jobba dessa dagar är det är första hela månaden som jag har jobbar sedan i maj 2008.


I måndags ringde P och talade om att han var på väg till M:s skola för att hämta honom. M hade ont i magen, både jag och P såg kräksjukan.... Men det blev inget av det. Så igår var han i skolan igen.


Men att han var hemma gjorde att jag kunde gå och köra ett gympapass. Det var skönt - men ett ganska rörigt pass.


Har idag bokat en kryssning till Åbo för familjen, det ska bli trevligt att göra detta tillsammans med dem.


KRAM

Av Jessica - 25 januari 2009 21:46

julaftnarna hemma hos oss alltså.

Vi firar ju jul, nästan hur många ggr som helst. Men så är det hos oss.

Denna gång var det barnens farfar som var bortrest under jul och nyår.


Maten gick bra faktiskt, jag gjorde en vegitarisk grönsaksgryta som alla åt av (två av P:s syskon är vegetarianer) sedan blev det hemmagjord rulltårta med bär och vaniljvisp.

Middagen blev varma mackor med skinka och ost.


M hade haft det väldgt trevligt på musicalen, han satt längst fram och var väldigt stolt över att han fick en boll kastad på sig.



J och farbror M skulle i dag gå på "LORDI" men det var framskjutet tills i mars. Tråkigt för dem eftersom de sett fram mot det under en tag nu.



Nu ska det snart gå till sängs, A ligger redan i vår säng, han vaknade nämligen för ett tag sedan ovh det dröp av svett från honom. Men han är inte sjuk på något sätt så det är lite mysko varför han svettades så mycket.


Hörs i veckan


KRAM

Av Jessica - 24 januari 2009 11:32

gjort.

Det var jätteskönt att jag kom iväg på detta pass.

Musiken var bra, rörelsena var bra och jag kunde ta i ganska bra eftersom jag nu vet vart min kondition är någonstans.


 


Nu har det gått 9 dagar sedan jag rökte sist, det har gått bra, har bara haft sug efter att röka en gång och det var när jag hade varit och storhandlat.

Det har faktiskt oförskämt bra måste jag säga.


P skjutsade barnen till farfar med familj, där de ska vara tills i morgon.

M har fått en biljett till musikalen "Sune" som de ska gå på idag.


I kväll så kommer det lite kompisar hit på middag och ev lite spel eller film.

Det ska bli trevligt.


Ska till Jakan nu för att klippa mig, lämna tillbaka symaskinen och planera maten som ska ätas i kväll. Sedan måste vi nog ta en sväng med städningen här hemma, nu när inte barnen är hemma.


Ska hoppa in i duschen nu.


KRAM

Av Jessica - 23 januari 2009 08:36

Då var den gjord för den här veckan. Det blev ett plus på 0,9 kg

Men det är bra med tanke på att jag har slutat rökt, det är den tiden i månaden då jag alltid går upp.


Jag har även gått igenom hur många points jag får äta.... TACK Annika som tillsammans med mig kontrollerade detta och jag får äta 20 och inte 22 som jag trodde. Så då kanske det kommer att gå bättre nästa vecka.


I helgen så ska barnen till farfar, så på lördag kväll är vi själv hemma, kanske J är hemma p g a att han har varit sjuk hela denna vecka men är på bättringsvägen.


Lördagmorgon innehåller en träning och en klippning.


KRAM

Av Jessica - 22 januari 2009 08:52

jag skrev. Men det blir ju så i bland.


Igår vid middagen så satt M och kliade sig i håret, jaha bara fram med elkammen för att gå igenom håret. Visst där fanns de, de småliven.

Vill också bara säga att jag älskar denna luskam, som tar död på lössen på en gång.



I morse var de borta, men det ska ju kammas varje dag i alla fall under 14 dagar. Men man behöver inte hålla på med en massa behandlingar. Men fy fan vad det är äckligt.


Sedan till något lite roligare....

Jag var faktiskt och tränade i går, jag var på ett gympa pass med Kungsängens GF. Det var roligt, trodde nog att jag skulle vara mer slut efter men jag tog väl inte i tillräckligt.


Om två timmar så är det dags för VV vägning. Men här rapporterar jag vikten från i morgon. Men tjuvvägde mig i morse och det ser inte så lovande ut, men med tanke på att jag inte har rökt på 1 vecka så är jag glad om det inte är mer än ett kilo plus på vågen.


KRAM

Ovido - Quiz & Flashcards