Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Jessica - 19 juli 2010 21:53

tre otrikugt vackra rosor med text på kronbladet, skickade till mig med bud.

TACK Nettan!! De står så vackra på köksbordet.


         

(för stora bilder klicka på dem)


Men innan blommorna kom så fick vi en hel del gjort här hemma, först gjorde jag klart sylten som jag ställde på tillsaftning i går, sen cyklade vi till Kungsängen Centrum och hämtade nya boxen till TV:n, passade på att handla på en gång.


  


Väl hemma gjode jag en liter saft, bakade jordgubbsbullar. Dessa bullar var nog det kletigaste jag gjort någongång i bakväg. De såg ut som sju svåra år innan de kom in i ugnen. Men gott smakade de när de kom ur ugnen.


    


Fortfarande fanns det gubbar kvar så då blev det en jordgubbspaj också, den av njöt vi på gården.


Barnen har tyckt att det varit skönt att bara vara hemma, de har sprungit ut och in. Tittat på TV, spelat och lekt med kompisar.


Jag har även hunnit sprejat två hyllor som ska sitta på lilla toaletten, färgen blev svart. Nu återstår bara lite ihop plockning av saker.


I morgon ska vi åka till Steninge Slott, tillsammans med Sussi, sóm sedan föler med hem för middag.


KRAM

Ovido - Quiz & Flashcards