Alla inlägg under maj 2010

Av Jessica - 23 maj 2010 20:10

Vi (Pär igen........) har jobbat med toaletten. Nu är golvet lagt. I morgon så kan vi foga. Sen börjar det kluriga med att sätt ihop inredningen.

  


Så här blev det när det är klart:


  


Av Jessica - 23 maj 2010 16:16

Nu är det söndag och helgen lider mot sitt slut.

Denna helg har bjudit på en massa saker. I fredags kl 14:50 ringde min telefon, det var från dagis. Alfons hade ramlat och slagit upp läppen, det var tydligen ganska otäckt, så de ville att vi skulle komma och hämta.

Pär fick åka från jobbet, eftersom jag skulle komma i vanlig tid.

Det var inte så illa som det lät när de ringde, men han har en grym överläpp just nu.


  


När vi kom hem så sprang dets en del i vattenspridaren, innan det bar i väg till Nova och hennes föräldrar på middag. Nova är Alfons bästis på dagis. De har till och med samma läten. Ser ganska lika ut också.


  


Dagen efter bjöd även den på ett underbart väder. Vi var till Stinsen på ett litet uppdrag som ni ser nedan.


  


  


  

Alfons var jätteduktig, beslutet om hårklippning kom när han var tvungen att hålla undan luggen när han åt.

Sedan var i Kungsängens Centrum på Kungsängkalaset där vi lyssnade på Dogge och träffade grannarna....


På kvällen satt vi hos Vilmer med familj och spelade spel.


Söndagen har hittills varit en lång bilfärd.

Vi var på Bakluckeloppis där det inköptes lite smått och gott.

Till Rusta för att införskaffa myggljus, men av någon underlig anledning var de slut. Det var fler än vi om upptäckt att myggen kommit.


Till Bauhaus, inökp av en grill, primer, fästmassa till golvet, fog, lister till Jonathans rum, blå glasmosaik.



Så nu väntar vi på att primern ska torka så att vi (vi i det här läget är Pär) kan börja att lägga golvet. Spännande hur det kommer att bli.

Bilder kommer senare.


Själv håller jag på att städa så att det klart till veckans arbete. Just nu väntar jag på golvet ska torka för att fortsätta.


KRAM



Av Jessica - 19 maj 2010 20:48

I går när Alfons hämtades på dagsi så var han verkligen skitig. Så han duschade en aktivitet så han inte är så förtjust i.

Men till slut var han duschad och nattad. Nattningen går väldigt bra fast nappen inte finns med i bilden längre. Han ligger där och fnular lite men har accepterat att den inte kommer att komma tillbaka.


Tillbaka till att "Skitiga barn är friska barn"....

Idag fick jag ett mms från Pär när jag jobbade kväll, med texten:

"Idag var han om möjligt skitigare än i går."  Med denna bild:


  



Förra vecka var det fritidshemmetsdag på skolan och då så Malte ut så här när vi hämtade honom. När jag kom hem trodde jag att han fått ett blåöga.


  



KRAM


Av Jessica - 16 maj 2010 22:22

I onsdags efter jobbet drog vi till Avesta, vi var framme vid kl 20:30. Barnen hamnade ganska snabbt i säng och vi vuxna var inte heller så tappra så det blev ganska tidig kväll.


På tordsag så slöt syster yster med familj upp och vi hann med en middag hos Annika och Tomas som bjöd på väldigt god lax.

Fredagen tillbringade vi med att hjälpa mamma och pappa med ris på gården.

På kvällen åkte vi till Näs där vi åt gott, spelade spel och vi stannade kvar över natten.

Lördag så packade vi in oss i bilen och drog till Falun där vi hälsade på Kent, som varit på lasarettet i över 5 veckor, tror nog att han hunnit tröttna lite nu. Men han verkar ganska pigg. Hem till Avesta där vi tittade snabbt in i bowlinghallen för att säga hej till Nettan och Tobbe, med vänner. Sedan var på 30års kalas hos Linda.

På kvällen åkte vi till Hotellet där Nettan och Tobbe befann sig. Den kvällen slutade inte riktigt som beräknat.


Söndag betyder hemfärd.


En stor fråga för familjen här är om Alfons ska sluta med napp- I fredags när vi var i Näs tappade Alfons bort sin napp, men somnade precis som om inget hänt. På lördagen gick det inte lika bra men det beror nog på att han kände på sig att jag och Pär skulle i väg. I dag så nattade vi utan napp och det gick galant, lite längre tid än vänligt tog det ju, men efter en muta som består av en rosa !!!!!! sparkcykel så går nog detta bra.


Ha en bra dag

KRAM

Av Jessica - 9 maj 2010 21:22

I dag är det söndag och sista dagen på helgen, men nästa vecka är ju bara tre arbetsdagar så det ska nog gå.


I fredags var jag ut med jobbet och tackade av vår chef som vi har haft under ett år, då ordinarie chef är mammaledig.Maten var god och vinet gott. Jag blev inte alls långradig, jag var redan hemma kl 22:15.


Lördag, Pär och Jonathan var till Örebero och använde sina fördelsedagspresenter, de var på Twisted Sister. Jag och smågrabbarna tog en dagstur till Vällingby, det tar 1 timme med kommunala medel, förstår att Pär och bil dagligen. För jag tror att vi hade lite tur att de flöt med både bussar och tåg. Träffade Tessan där som hastigast, tror att det var i ca 5 minuter.

Efteråt var vi till Cicci och Andreas och åt lite mat. Barnen lekte väldigt bra tillsammans som vanligt. Gosade en del med Morgan 6 veckor också. Tänk att de kan lukta så gott de små liven.


Cicci var så snäll så hon skjutsade oss hem vid 20 tiden, då laddades DVD:n med film och till det åts det lite godis. Både Malte och Alfons somnade i soffan.

Pär och Jonathan kom hem vid 1:30 tiden.


Söndagen tillbringades mestadels i sängen kom upp vid 11 tiden, Malte var på kalas, Pär målade lilla toaletten en gång till och sedan tömde vi förrådet under trappen. Så nu kan man komma in där och hittar faktiskt det man vill ha.


Snart är det dags att krypa till kojs för att orka med en ny arbetsdag.


KRAM

Av Jessica - 5 maj 2010 21:22

Malte mår bättre men tycker nu att livet är ganska tråkigt, men förstår att han måste vara stilla även om det är svårt.

I tisdagskväll så blev Alfons sjuk i hög feber, och nu har vi varit hemma i 2 dagar men i morgon är det dags att gå till dagis och jobb igen.


Jag jobbar kort dag då jag ska på utvecklingssamtal med Malte.


Lilla toaletten, det går framåt nu är taket målat och Pär står precis ch målar första omgången på väggen. Det ska bli en färg som heter "Erna" så man kan väl säga att Erna flyttar in.


Men nedan ser ni hur taket blev.


  

Av Jessica - 1 maj 2010 21:54

Malte mår ganska bra, men om han aktiverar sig för mycket så kommer värken, sen är det en annan sak som jag har märkt. Han blir väldigt trött så fort han anstränger sig.

I fredags var vi skolan, bara för att han skulle få lite roligt mitt i det tråkiga. Det var talangjakt i skolan och han hade röstats fram till att sitta i juryn. Vi var där i 3½ timme och efter det såg det ut som om han varit uppe i tre och halft dygn alldeles svart under ögonen.


I dag så var Jonathan och spelade Fredrik Reinfeldt på Sossarnas 1:a majtåg. Det var både uppskattat och mindre uppskattat bland folk som var där och tittade.

Pär besökte den tillställningen innan han begav sig till Birka Paradise som han ska ge sig i väg på den årliga killkryssningen.

Hoppas att de får bättre väder i morgon.


När han begav sig till bussen så tog jag fram slipmaskinen och slipade det sista inne på lilla toaletten. Sedan tänkte jag att när jag ändå var i gång så skulle jag sätta upp väven på väggarna. Fick ta en våd och sedan göra ett uppehåll på ett par timmar då barnen skulle aktiveras. Och jag kan också säga att jag ångrade mig ett par gånger under dagen, men NU är den uppe och även taket är målat första gången.


Se vad man kan hinna med om man bara anstänger sig lite.


Nu sitter jag här i soffan och bloggar samtidigt som jag slötittar på "Kommisarien och havet" på TV4+.


Ha en bra dag alla!

Ovido - Quiz & Flashcards