Alla inlägg under september 2009

Av Jessica - 30 september 2009 22:07

gör jag på onsdagar, och visst är det lite konstigt att vara själv på morgonen.

Men då gäller det ju att göra det bästa av situationen......

Jag ger mig ut och springer kl 07:16, det är så skönt att få komma hem igen tidigt och fortfarande ha hela dagen kvar.


Det ända som är jobbigt att komma hem kl 21, visst är det svårt att komma upp på morgonen efter.


Tack Nettan för ett trevligt samtal och jag tror vi behöver det båda två!!!



KRAM

Av Jessica - 21 september 2009 08:15

   Grattis Alfons

 

som idag blir 3 år.

 

Tänk vad tiden går fort, ibland känns det som om det var igår som jag låg där på uppvaket efter snittet och väntade på att få komma till salen där han fanns.

 

Nu var inte Alfons något vackert barn när han föddes utan han var illa åtgången av förlossningen.

 

(När jag kommer hem idag ska jag lägga in bilder så att ni får se den otroliga skillnaden från då till nu)

 

 

KRAM Till Alfons

från din mamma

 

  

 

 

 

  

Av Jessica - 9 september 2009 18:26

Grattis till dig Peter, som fyller år idag

Grattis till dig Isabelle, som fyller år idag

Grattis till dig Robin, som fyller år idag


KRAMAR



Av Jessica - 7 september 2009 18:05

och ny arbetsvecka.

Det har varit en bra dag på jobbet, men attans vad trött jag är. Vet inte om helgen kommer ikapp nu.


Maltes kalas gick jättebra, ska försöka lägga in lite bilder på det.

Tror att de flesta barnen som var här tyckte att det var bra. Tur med vädret hade vi också, vilket var tur eftersom vi var utomhus.


Efter att kalaset var avslutat så kom svärfar med familj och svärmor på middag också ett försenat kalas för Malte.


Sen avslutades kvällen inne hos grannen, där vi bara satt och babblade.


 Alfons tycker att det är bra på dagis, men under helgen nu så har näsan börjat att rinna som värsta vattenfallet. Men han är inte påverkad så det få gå så länge det går.


KRAMAR


Av Jessica - 5 september 2009 00:00

Sebastian föddes. GRATTIS du lilla prins.


I morgon är det dags för PIRATKALAS för Malte som bjudit klasskamraterna.

Det ska bli spännande att se hur det hela fortlöper.


Hör av mig i morgon!!


Nettan: Vilken tur att det bara var dotterns herrsällskap, men konstig väg att ta ;=)

Av Jessica - 4 september 2009 13:53

TACK, TACK, TACK TACK och åter TACK

för de otroligt fina kommentarerna. Ni vet alla vart jag finns -  och jag lyssnar!!!


Ni ska också ha tack för att ni finns, att jag får vara vän med er.

Tack för att ni står ut med mina frågor och framför allt för att ni lyssnar på mina råd!!


Tillsammans är man stark, glöm inte det!!!!!

Av Jessica - 2 september 2009 09:46

vilket innebär att jag börjar kl 11:30.


Har städat nedervåningen, det är skönt att hinna med att göra det under dagtid.

Jag gick upp nästan samtidigt som resten av familjen som har sina vanliga sysslor idag, dagis, skola och arbete.


Jag har även sett till att  matlådan är klar, Tomatfisk med kokt potatis och grönsaker.


I morgon är det föräldramöte på skolan, ska bli intressant och se vad som är nytt för detta år.



Sedan ett ord på vägen, ge varandra bekräftelse, tala om för den du tycker om att du gör det, vad personen betyder för just DIG.


KRAM

Jessisa

Ovido - Quiz & Flashcards