Alla inlägg under augusti 2008

Av Jessica - 26 augusti 2008 22:01

Satte mig här vid datorn när de små sover och Pär och J är på bowling.

Kom på då att jag lovat att sätta lite kort.


Dessa kräftorna åt vi....INTE de smakade för jävligt.



Av Jessica - 26 augusti 2008 07:56

73,9. Så det blir minus 0,8 sedan förra veckan.

Helt klart nöjd.


Av Jessica - 25 augusti 2008 08:13

man fick nu då, när jag inser att jag inte har skrivit sedan i tisdags.


En kort summering av veckan.

Onsdag: Semester. M hade upprop i skolan. Klassen verkar bra och han tycker att det är roligt. Till frissan och klippte mig.

Lördag: kl 11,00 var det öppet hus på gympan i Kungsängen. Väldigt roligt faktiskt och vad skönt det var efteråt.

Söndag: M hade sin första träning på judon, det var lite specillet då han gått på Stor och Liten judo förrut, men denna termin så ska de kasta sina kompisar. Kan förstår om det blir lite knas i huvudet på barnen då de har fått inpräntat sedan de var små att de inte ska bråka, sen går de ner i en lite källarlokal och där ska de kasta sina kompisar.


Har ringt till barnläkaren, p g a M har klagat under en längre tid att hans hjärta slår så hårt och ibland känns det som om det kommer blixtrar i från det. I helt plötsligt blev det jobbigt detta. Tänk om de hittar något fel på hjärtat. Han hade ett blåsljud på hjärtat när han föddes, men eftersom han är för tidigt född så var det ganska stort, men när de har lyssnat på hjärtat efteråt så har det försvunnit.


Lunchen idag beståd av kycklinggryta med kokosmjölk och röd curry. SAMSKIGT!!

Viktrapport kommer i morgon.


Kram

Jessica

Av Jessica - 19 augusti 2008 08:25

-0,3 Denna vecka.

Jag är nöjd, då helgen har bestått av MAT MAT och otroliga bakverk.

Vi var på sommarfest på svärföräldrarnas land och det var väldigt trevligt.

 Många människor och mycket god mat.


Vatten har jag inte druckit överhuvudtaget, men det har jag fått igen nu då vågen inte visar större minus.


I morgon börjar Tjosan skolan, tänka att det tiden går så snabbt, och att han har hunnit bli 7 år. Men det ska gå bra, han har ju varit på fritids hela förra veckan och han har tyckt att det är kul.

Nu är det ju bara att hoppas att han får en bra lärare, för det är ju så mycket som det ska lägga grund till nu.


I morgon är jag ledig och då ska jag försöka att lägga in lite bilder från festen och på mina fina naglar.

Det är ju så att jag skriver när jag är på jobbet och bilderna finns hemma.


Appropå hemma, så har jag pratat med vår murare som ska komma och gjuta golvet i badrummet, och han hade tänkt på oss. De ska komma i september och göra det. Så nu börjar det hända saker där hemma.



Av Jessica - 15 augusti 2008 09:23

var jag och fixade i går kväll.

Men innan dess gjorde jag en fiskrätt med inspiration från ett recept jag såg i Expressen.

Fisk, som jag hade på skivade tomater, och räkor. Ovan på det klickade jag ut creme Fraiche med franska order och riven ost. Till det serverades det kokt potatis.

Väldigt gott, tyckte hela familjen.


Naglarna fixade jag hos en arbetskamrat vars dotter håller på att lära sig nagelförlägning, det tog lite tid, men naglarna blev väldigt fina.

Ska sätta in kort på det i kväll när jag kommer hem.



Av Jessica - 14 augusti 2008 08:21

att komma upp ur sängen.

Ingen träning idag på morgonen då jag är alldeles för trött. I går hade jag en lite en depp stund, tycker liksom inte att det händer så mycket hemma hos oss. Ingen av oss tar tag i saker, vår gräsmatta skulle behöva klippas, men det händer liksom inte. Svaret ligger i att det är OS, både jag och sambon är våldigt intresserade av det - tyvärr är det ju sändnngar hela kvällen.


I dag är det bättre, pratade me P och han håll med. Ska ringa vår vän muraren och höra när han har tid att komma och gjuta badrumsgolvet.

Ska vi visa er hur det ser ut någon dag.....


Tjuvvägde mig i morse, precis som Kluft tänker jag inte berätta vad det var, men hinta lite om att jag är nöjd hittils. Men då har vi inte varit på sommarfest på landet ännu.

Av Jessica - 13 augusti 2008 11:53

upp, nu skiner solen och det var varmt och skönt.


Har nu varit ute och gått - det gick riktigt fort denna gång. Jag blev t o m svettig.

Lunchen blev kokt potatis och köttbullar, det var gott. Inte så farligt enligt viktklubb.se

 Just jag, jag har nog inte berättat att jag använder mig av viktklubb.se för att hålla koll på kalorierna jag får i mig. Förra gången jag gick ner i vikt var jag medlem i VV, så nu är jag väldigt spänd på om detta fungerar. Det har ju funkat för andra, men kanske inte på mig... :?

Av Jessica - 13 augusti 2008 07:58

Idag när jag vaknade var det grått och mera grått.


Ingen träning i dag på morgonen, för det första behöver kroppen vila lite och sedan så har vi haft två besökare i vår säng. Man kan säga att två barn tar ganksa stor plats i sängen. A har även haft en ganska orolig natt med mycket knöl.


Men förhoppningsvis kan jag ta en promenad på lunchen.

Det stod någonstans att det skulle bli fint väder idag, men just nu tror jag inte riktigt på det.


Maten igår blev köttbullar med potatis - det är ju inte den nyttigaste maten man kan äta men fyller man tallriken med sallad så funkar det.


I måndags gick jag till Coop (affären som känns som mitt andra hem) för att köpa en liter mjölk och en tvål. Men hem kom jag med ett av mina bästa köp någonsin en SodaStream. Nu dricks det vatten för glatta livet hemma. Barnen har ännu inte kommit på att man kan göra läsk i den. Har faktiskt inte köpt några läskessenser ännu.

Ovido - Quiz & Flashcards