Alla inlägg under oktober 2008

Av Jessica - 15 oktober 2008 20:47

Stal denna från dig Nettan.

Men det är Sonja Aldéns text, men texten är så sann.


Du får inte knacka på min dörr

om du inte är beredd och komma in

du får inte göra om mitt namn

och börja kalla mig för din.


Du får inte vandra på min väg

utan att visa mig ditt mål

och inte stjäla av min godhet

för att fylla upp ditt hål.


Och du får inte riva mina murar

som jag omsorgsfullt har byggt

om du inte skyddar mina drömmar

så att jag kan somna tryggt.


Och du får inte ha mig som en dröm

när jag vill va' din verklighet

du får inte säga att du hoppas

om du inte tror du vet.

Men du får ta den tid du behöver

för att förstå vad det är du vill

du får be en bön att tiden

du behöver räcker till.


Och du får samla dina tankar

så att två själar kan få ro

och så att allting som vi lovade

oss själva kan få gro


Och du får inte andas på min panna

inte få mig falla mer

om du inte sen kan stå för

all den oreda du ger.


Och du får inte röra vid mitt hjärta

som om allt var uppenbart

nej jag önskar inget hellre,

än att du gör allt emot mig snart.

Av Jessica - 14 oktober 2008 20:31

Så här ser badrummet ut idag.


Det som är kvar att göra är att måla taket, ska jag och Pär göra i helgen.

Nästa vecka ska det "möbleras", så snart kan vi ta vårt efterlängtade bad....


Av Jessica - 13 oktober 2008 10:20

Nu skriver jag visst bara uppdateringar här.

Men här kommer en till.

Eftersom vi har hantverkare hemma så känns det väldigt tråkigt att städa, eftersom det ser ut likadant dagen efter.

Men i lördags tog vi ett race med dammsugaren och moppen på nedervånngen. Snart kan vi nog ta ett race med den på övervåningen också. Men då ska det även dammas och städas ordentligt.

P var till återvinningsstationen två vändor för att få bort allt skräp efter hantverkarna.

Sedan var vi på hus och villa mässan i Älvsjö, roligt och intressant-

Söndag så höstfixade vi på gården, judo, gammlafarmor på lunch, Victors 7 års kalas. Till T som åkt hem till mamma i Hässelby.


Kort på badrummet kommer så fort jag kommer åt datorn hemma. Den är lite instängd just nu.


KRAM

Av Jessica - 8 oktober 2008 11:06

Helgen löpte av bra.

Fest på lördagen, det var trevligt, men visst är det tråkigt att det aldrig kan bara vara roligt utan att alltid måste hända incidenter på privata affärer.

Folk blir förfulla, kan inte stå på benen och dessa jävla tjafs.....


Annars går det framåt i badrummet, de ska börja kakla nu i veckan, hoppas jag. Så snart kan vi bad i vårt eget badrum. Det ska bli så skönt.

Sedan gäller det att börja spara pengar igen till de resterande rummen.

Det är ju inte så roligt med den höga räntan som det är nu, men snart tror jag att det blir bättre.


TACK Nettan för all svamp, den kommer att komma till användning.

TACK Annika och Tomas för den roliga festen, den var rolig, maten var god.


A utökar sitt ordförråd varje dag, det är så roligt att höra honom prata.

Varje dag när han vaknar så säger han "Kam, min mamma", Kam min pappa"

Det betyder för er oinvigda i 2 åringens språk Kram min mamma och Kram min pappa.


Kram

Av Jessica - 2 oktober 2008 08:59

har varit sjuk.

Jag har varit hemma torsdag, fredag, P tog måndag och tisdag. Jag var åter hemma i går onsdag. Men jag kan bara säga att det är en befrielse att få vara på jobbet igen.


Det är nämligen så att vi har hantverkare hemma, som håller på att slår, sågar och borrar. Men snart kan vi bada i vårt fina badrum. Det kommer att bli så fint.

Men nu är det ju så alla som känner oss att ingenting kan gå smärtfritt.

I går upptäcker de att det läcker från ett rör i taket,  Det är samfällighetens rör, men går de att få tag på, NEJ.

Ska ringa och jaga dem nu under dagen.


I morgon bär det av till Dalarna och fest hos Annika och Tomas.

 Tomas den gamle mannen fyllde 40 år igår.


KRAM

Ovido - Quiz & Flashcards