Alla inlägg under september 2008

Av Jessica - 11 september 2008 07:55

Varför ska de regna varje dag. Jag tycker vanligtvis om hösten, med träden i alla dess färger. Men inte som det är nu.

Det kan inte vara konstigt att många människor blir deprimerade, kanske regeringen ska satsa på en gratis utlandsresa för alla människor i Sverige under hösten och vintern. Undrar om det skulle sänka sjukfrånvaron i vårt land. Kan vara något att tänka på


I går rökte jag bara 3 ciggaretter, har ju dragit ner otroligt mycket med det nu. Försäker att inte röka på rasterna på jobbet. För det är där mitt problem är, hemma går det bra att vara utan.


Vet ni vad detta är?



Det var så här det såg ut när jag var ut på min timmes powerwalk idag.

Det regnade kan man säga. Men det var skönt att komma hem och få i mig en god kopp te.

Sedan blev det ett långt samtal med Nettan. Tack för samtalet, det blev nog lite dyrt p g a jag mitt pucko ringde från mobil telefonen.


KRAM

Av Jessica - 8 september 2008 08:19

till att denna blogg skapades var ju för att jag skulle gör min viktresa. Men de har liksom stannat upp.

Så nu måste jag göra något.

Kan meddela att bara för att underlätta för mig själv såg jag till att äta upp allt gott i skåpet under helgen......

Frukost: Lingongrova med skinka och ost, the och kaffe till det.

Lunch: 30 min promenad

            Fläskfilegryta och potatis, kokt broccoli

Middag: Skinkstek och kokt potatis.


På onsdag ska jag träna, måste komma iväg då.

 Viktrapport denna vecka: 73,5. Alltså jag har stått still.

Av Jessica - 5 september 2008 08:03

Jag och M har haft en ganska jobbig period, det har varit mycket bråk och diskussioner. Tycker att det är så tråkigt att vi inte kan vara sams, det är jobbigt att gå att lägga sig på kvällen och inse att jag mpåste ha mer tålamod, inte ställa så höga krav på honom.

Igår tänkte jag att vi skulle gå till "Gröna Dalen" efter att jag har hämtat dem, bara för att bryta av vardagen lite.


Vi gick till ett litet skogsbryn där, och fikade med muffins och festis. Barnen tyckte det var roligt, men framför allt fick jag och M en bra stund tillsammans. Där vi pratade och han berättade vad som händer i skolan. Vi hamnade inte i diskussion en enda gång under dagen.


Tänk att man inte gör detta oftare!


KRAM

Av Jessica - 4 september 2008 13:00

Ett stort grattis till familjen Axen som nu har blivit fem.


 Till den lille som fortfarande är namnlös.


Vi önskar dej inte guld lilla pojke

Ej heller pengar eller makt.
Vi önskar dej modet att vara dig själv
och stå för det Du har sagt.
Vi önskar dej inte en stenfri väg
Men kraften att vägen gå.
Vi önskar dej kärlek i rikliga mått.
Och vänner att lita på.



Kramar till er från oss i Kungsängen


Av Jessica - 4 september 2008 07:56

Jag önskar er så mycket lycka till i dag.

För idag kommer förhoppningsvis bebisen.

Fick ett sms kl 06,34 i morse

"Snart bär det av till förlossningen, klockat värkar sen fyratiden som nu kommer med 2-4 min mellan. Sitter och hoppar på bollen som jag fick blåsa upp själv då karln ligger och sover"


Jag är så nyfiken vad det är för krabbat som kommer ut, som ni vet tror jag att det är en lite tjej. Men jag har väl som vanligt fel också.

P g a detta måste jag nu hem och baka bullar.


Återkommer med uppdatering

KRAM

Av Jessica - 3 september 2008 08:44

i går. Jag ska läsa in Företagsekonmi B på kvällarna.

Det verkade vara ett roligt gäng som ska läsa.


Lovade att berätta om min ålderskriss.....

Det kommer att ta tid så det blir nog i flera delar. Med början här.


Jag tror att det hela har kommit krypande i etapper, men en väldigt tydlig sak är att jag är otroligt nojjig över min vikt, (men helt ärligt så har jag inte gjort otroliga ansträgningar för att den ska ändras). Men nu är jag där, jag försöker att röra på mig varje dag, ska skaffa gympa kort. Nu ska jag slimmas till, det är bara för att jag tror att jag kommer att må bättre då.


Sedan det andra......Jag vaknade en dag, hade varit hemma med A en hel vecka p g a ett elakt virus, tittade mig i spegeln och tänkte: " Stackars P som måste på med denna slashas." Efter det började den förändringen i småsteg. Varje morgon så sminkas det och håret fönas. Kläderna sitter rätt.

 Naglarna fixas och ser frächa ut.


Vissa dagar får jag återfall, faller djup ner i slashasträsket igen. Men det får fort över.  Men det är inte bara jag som ska "snyggas till", huset ska ju också städas, dammsugas skuras och se fräscht ut.


Denna ålderskris gör ju så att man håller på att stressa ihjäl sig för att hinna med alla dessa saker. Ingen rast ingen ro.

Detta var del 1 av min ålderskris redovisning.

Av Jessica - 2 september 2008 09:18

har jag varit. Var hemma i torsdags p g a att jag själv var sjuk. På fredagen var jag hemma med A. Han var hostig och lätt förkyld, så vi var hemma.


Fest i lördags, väldigt trevligt, men lite kallt framåt småtimmarna. Tyvärr fanns det OTROLIGT tråkiga inslag under kvällen, men det hade inte med festobjektet att göra. GRATTIS igen Kenny och tack för en trevlig fest.


I går var vi till doktorn med M, hans hjärta var helt normalt, men de tog en massa blodprover som vi får svaret på om en månad när de ska på återbesöket. Det får P följa med på.


Åter på jobbet och tillbaka till vardagen, p g a att det är den jobbigt veckan i månaden får ni ingen viktrapport denna vecka. Men kan meddela att vågen i allafall inte gått upp 2 kg denna gång. Men som vanligt så äter jag en otrolig mängd med godis när mensen kommer.


Annika: Är det bara Gotland han tränar för då? Det är nog en liten ålderskris också :=) Ska skriva om min här senare.


KRAM

Ovido - Quiz & Flashcards